Адаптація першокласників до навчально – виховного процесу Період адаптації розпочинається 1 вересня і триває в кожної дитини по-різному (від трьох тижнів до трьох місяців).
Тривалість адаптаційного періоду залежить від таких факторів: - вік дитини;
- стан здоров’я та розумовий розвиток дитини;
- індивідуальні особливості дитини (поведінка значною мірою залежить від типу нервової системи);
- рівень натренованості адаптаційних механізмів (перебування в дитячому садку, різні умови життя);
- досвід спілкування з дорослими та однолітками (позитивне ставлення до вимог дорослих, адекватне спілкування з іншими дітьми).
Залежно від зазначених факторів адаптація дитини до шкільних умов проходить по-різному ( групи дітей із « легкою адаптацією», адаптацією «середньої важкості», з «важкою адаптацією»).
Шкільна дезадаптація –утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи у формі порушень навчання та поведінки, конфліктних відносин, психогенних захворювань і реакцій, підвищеного рівня тривожності, викривлень в особистісному розвитку. Типи шкільної дезадаптації Дезадаптація, що виникає Дезадаптація – як невміння Дезадаптація – як на фоні особливостей дітей довільно регулювати невміння дітей навчального процесу свою поведінку, увагу, увійти в темп молодших школярів. адекватно сприймати вимоги. шкільного життя. Причина: індивідуальні Причина: інфантилізм виховання, Причина: особливості особливості інтелектуаль - гіперопіка, несприятливі фактори, сімейного виховання. ного розвитку, педагогічна що зруйнували позитивну мотивацію занедбаність. (шкільні міжособистісні відносини, неадекватне оцінювання).
Наслідки : погана успішність і поведінка, які можуть бути на фоні досить високого рівня пізнавальної активності, неорганізованість, роззосередженість уваги, залежність від дорослого, порушення спілкування.
|